mar. apr. 16th, 2024

Schimbări care au marcat piața de training pentru manageri în ultimii 18 ani

3 min read

  • cererea de cursuri hard skillsa fost completată de interesul crescut pentru programe de leadership, comunicare, well-being
  • a crescut cererea de cursuri de pregătire a membrilor consiliilor de administrație din organizații mature
  • a crescut de trei ori numărul managerilor care investesc din resurse proprii în programe de dezvoltare pentru a ține pasul cu schimbările exponențiale
  • metodele de training s-au diversificat, îmbinând trainingul și consultanța cu intervenții foarte personalizate de coaching și mentoring

București, 06 iunie 2023. EXEC-EDU, lider în executive education din România, anunță bilanțul celor 18 ani de prezență pe piața locală: peste 20.000 de absolvenți la nivel regional, peste 70 de programe de management și leadership în portofoliul de cursuri, Gold Award pentru cea mai bună școală de training din România, 10 certificări și licențe naționale și internaționale și o echipă formată din 45 de experți respectați și recunoscuți ca lideri și formatori de top în România.

”EXEC-EDU a depășit o bornă importantă și aniversează 18 ani plini de experiențe de dezvoltare managerială relevante și inovative.  Datorită celor 20.000 de cursanți care ne-au trecut pragul, am avut un impact real la dezvoltarea unui mediu de afaceri mai stabil, creat de lideri mai buni, care conduc echipe performante, creative și fericite”, a declarat Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.

În cei 18 ani de activitate, EXEC-EDU a avut un rol activ în evoluția și maturizarea pieței de training. În anul înființării, 500 de cursanți din circa 60 de companii au participat la programele EXEC-EDU. Prioritare pentru organizații în acel moment erau cursurile de hard skills, precum managementul lanțului de aprovizionare, marketing, finanțe sau managementul stocurilor. În prezent, un procent mare al cursanților EXEC-EDU, care doar anul trecut au ajuns la circa 2.000, se îndreaptă către programe de leadership și dezvoltare a abilităților manageriale, iar cursurile de wellbeing au devenit o prioritate pentru strategiile de retenție și engagement.

În topul industriilor care investesc în cursuri de formare a echipelor de top și middle management sunt sectoarele  FMCG și producție, care au accelerat investițiile în training, industria IT&C, automotive și cea bancară au rămas constante.

O analiză EXEC-EDU arată că astăzi peste 30% din manageri și antreprenori sunt conștienți de nevoia dezvoltării abilităților de leadership și sunt dispuși să investească din resurse proprii în cursuri de formare, procent care s-a triplat față de anul 2005.

Printre cele mai frecventate cursuri EXEC-EDU din ultimii 5 ani se află și programe care s-au menținut în portofoliu încă de la începuturile companiei și au evoluat odată cu cele mai actuale tendințe – Management 360, Leadership 360, Managementul proiectelor, Managementul strategic al resurselor umane, IFRS. Un alt curs foarte solicitat în tot acest timp a fost Process Communication Model, o metodologie de comunicare care a atras peste 3000 cursanți, livrată acum de 4 traineri certificați. La fel de căutate sunt și cursurile Mastering Management Skills și First Time Manager.

Cursurile de dezvoltare managerială și a abilităților de leadership au cunoscut o cerere dinamică în condițiile în care mediul de afaceri se confruntă cu o criză a forței de muncă, suprapusă peste un context economic plin de provocări și de neprevăzut.

„În acest moment, piața forței de muncă se află într-un moment dificil, este o criză foarte mare de talente și un decalaj de competențe uriaș, cauzat de schimbările apărute în toate industriile. Companiile resimt acut această criză, dublată de incertitudinea economică și, ca o soluție firească, investesc tot mai mult în dezvoltarea oamenilor. De asemenea, remarcăm faptul că cerințele sunt rafinate, aportul managementului de top în personalizarea cursurilor a crescut, iar participanții iau foarte în serios propria dezvoltare”, adaugă Oana Scarlat.

EXEC-EDU își propune să continue seria parteneriatelor strategice cu specialiști de top din toate domeniile de business și să dezvolte și să lanseze programe relevante care să răspundă provocărilor unui mediu VUCA. În prezent, compania s-a relocat într-un nou sediu modern, complet  echipat și adaptat noilor cerințe și tehnologii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *