mar. apr. 16th, 2024

Qoobiss estimeaza anul acesta o crestere de peste 200% a portofoliului de clienti care folosesc solutii de verificare a identitatii la distanta

4 min read

Piața soluțiilor de identificare la distanță a clienților se poate dubla anul acesta

  • Compania are în plan extinderea pe piețele din Spania și Estonia
  • Principalii investitori în soluții de eKYC sunt instituțiile bancare și non-bancare, companiile multinaționale și din industriile de jocuri de noroc, fintech și crypto
  • În prezent, în România, aproximativ 35% dintre companii folosesc soluții de verificare a identității la distanță

București, 6 iulie 2023 – Piața soluțiilor de verificare a identității la distanță (eKYC – electronic Know Your Customer) s-ar putea dubla în 2023, pe măsură ce companiile din sectorul financiar – bancar și magazinele online investesc în implementarea acestor tipuri de soluții și se conformează legislației naționale și europene în vigoare, potrivit unei analize a companiei românești Qoobiss, dezvoltatorul Qoobiss Identify, soluție complet automatizată ce oferă un proces securizat și digitalizat de verificare a identității.

În prezent, în România, aproximativ 35% dintre companii folosesc astfel de soluții. Amplificarea fenomenului de digitalizare în business și adoptarea utilizării serviciilor online de către clienții finali, precum și nevoia de reducere a costurilor operaționale ale companiilor, prin automatizarea proceselor de identificare și necesitatea de a controla mai bine cheltuielile vor fi, anul acesta, motoarele de creștere ale pieței de soluții de verificare a identității online.

Alinierea la normele legislative în vigoare va contribui la creșterea pieței. În ultimul an, piața din România s-a modificat, în sensul migrării activității din offline în online. Iar acest lucru, potrivit prevederilor legale, presupune ca parafarea documentelor să fie făcută cu semnătură electronică.   Înainte de semnarea electronică a documentelor, este necesară identificarea clienților prin soluții de verificare la distanță a identității.

„Estimăm o creștere de peste 200% a portofoliului de clienți în 2023 față de anul trecut. La nivelul întregii piețe, automatizarea procesului de KYC accelerează, punându-se accent pe utilizarea tehnologiilor avansate, precum inteligență artificială, învățare automată și prelucrarea limbajului natural. Acest lucru va conduce la reducerea costurilor și la îmbunătățirea eficienței procesului de tip KYC”, spune Ileana Comănescu, Product Manager KYC Global la Qoobiss, menționând că, în 2023, vizează implementarea serviciului de identificare video la distanță pentru cel puțin un beneficiar din Spania sau Estonia, țări pe care compania le are în vedere pentru extinderea operațiunilor.

În prezent, Qoobiss are birouri în România și Republica Moldova.

„Pentru acest an, avem în vedere atât extinderea geografică, cât și diversificarea portofoliului de clienți, țintind mai multe industrii. Targetul nostru este ca, până la finalul anului, să furnizăm soluții pentru cel puțin una dintre următoarele industrii: servicii medicale, telecom, asigurări și pensii private”.

În prezent, cele mai multe investiții în acest tip de soluții le fac instituțiile bancare și non-bancare, companiile multinaționale și din industriile de jocuri de noroc, fintech ci crypto. În 2023 și companii din turism,  educație, telecom, servicii medicale, asigurări, car-sharing și din industria băuturilor alcoolice vor apela tot mai mult la soluții de tip KYC, apreciază specialiștii Qoobiss.

La finalul anului trecut, Qoobiss a devenit furnizor acreditat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) pentru servicii de verificare a identității la distanță, utilizând mijloace video.

Soluția Qoobiss Identify a fost dezvoltată pentru a asigura integrarea cu documentele de identitate în orice format, inclusiv pentru noile cărți electronice de identitate, ce vor fi aliniate cu regulamentul european referitor la îmbunătățirea securității documentelor de identitate ale cetățenilor UE.

Soluția software Qoobiss Identify este 100% automatizată și permite identificarea clienților la distanță prin utilizarea celor mai noi tehnologii biometrice și AI, respectând obligațiile legale privind procesul de identificare al clienților la distanță.

Software-ul oferă rezultate rapide și precise referitoare la identitatea clienților, având ca scop validarea identității, conform documentelor de înregistrare. Prin intermediul acestei soluții, identitatea clienților este verificată în conformitate cu legile privind confidențialitatea, legislația anti-fraudă și cerințele legislative privind KYC, garantând astfel conformitatea și siguranța procesului de verificare a identității și reducând riscul de amenzi și daune reputaționale.

Soluția Qoobiss Identify se integrează rapid cu procesele interne existente, fără a necesita adaptări ale fluxurilor de operațiuni în companiile în care este implementată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *