sâm. nov. 23rd, 2024

Noul Smart va fi dezvoltat in parteneriat cu chinezii

3 min read

Pana nu demult se stia ca fabricantii chinezi pot imita aproape orice, acesta fiind un fapt greu de acceptat de catre marii producatori din industria auto, care deschideau nenumarate procese impotriva acestora.
Intre timp, producatorii chinezi din industria auto isi continuau linistiti munca, realizand masini hidoase, sau aproape trase la indigo, dupa cele americane, japoneze sau europene.
La fel ca toate companiile din China, nici cele din industria auto nu fac exceptie, avand ca principal actionar statul comunist, care prin planuri cincinale succesive, isi propune ca la un moment dat sa domine lumea din punct de vedere economic si militar.

Daca americanii au intrat in era nationalismului si se feresc sa isi expuna producatorii locali la concurenta neloiala provenita din China, nu acelasi lucru se poate spune si despre tarile din Uniunea Europeana, care au devenit aproape total dependente de produsele chinezesti, iar acum sunt cumparate bucata cu bucata de catre statul chinez, prin campanii masive de investitii.

Din cauza lipsei de expertiza in ceea ce priveste realizarea unui automobil modern si fiabil, chinezii au esuat lamentabil decenii la rand in incercarea de a-si vinde masinile pe alte piete, in afara de cea autohtona, dar solutia a venit rapid, cel mai probabil dupa o decizie de la nivelul superior al conducerii statului.
Aceasta solutie a constat in preluarea controlului total, sau cel putin a dobandirii accesului la tehnologia producatorilor auto europeni, si astfel compania chineza Geely a achizitionat producatorul suedez Volvo, precum si o parte insemnata din actiunile Daimler, grup ce controleaza marcile Mercedes si Smart.


Prin aceste mutari, compania Geely a castigat accesul la tehnologia de proiectare, testare si fabricare a celor mai bune marci europene de masini, precum si posibilitatea de a vinde masini pe piata europeana, fara a incerca sa popularizeze brandul propriu, care oricum nu avea un renume prea bun, din cauza problemelor de siguranta si fiabilitate.

In acest context, grupul Geely a obtinut un parteneriat de productie impreuna cu Mercedes pentru noua generatie de automobile marca Smart, care va fi vanduta atat in China, cat si pe piata europeana.
Dupa esecul parteneriatului cu Renault in dezvoltarea modelelor Smart, acum a venit randul chinezilor sa isi incerce norocul in dezvoltarea impreuna cu Mercedes a noii generatii de masini mici de oras.
Noul Smart va fi, cel mai probabil, intesat de tehnologie si componente chinezesti, intrucat presupunem ca Geely va dori sa isi impuna expertiza in domeniul masinilor electrice si sa dezvolte componente fabricate in China, cu scopul de a obtine in cele din urma o masina ieftina, accesibila maselor.

Putem deduce din informatiile aparute in spatiul virtual, ca urmatoarea masina Smart va putea fi chiar fabricata partial in China si apoi asamblata in Europa, ceea ce ar putea insemna schimbarea definitiva a perceptiei fanilor marcii germane, care au asteptat aproape un deceniu redresarea acesteia.
Cu alte cuvinte, in acest moment ne pregatim sa intram in era masinilor ‘Made in China’ de calitate indoielnica, si asteptam ca exemplul Geely sa fie urmat si de catre alte companii chinezesti din industria auto care sa isi impuna masinile chinezesti sub acoperire, folosind brandurile europene achizitionate.
Unul dintre cazurile cunoscute de acest fel este cel al producatorului britanic MG Cars, care vinde sub marca proprie automobile chinezesti marca Saic.

Daca acestea sunt tendintele viitorului, atunci va fi foarte greu sa nu cadem in capcanele de marketing intinse de catre statul chinez, care si-a propus ca in termen de 5 ani sa devina, in mod direct sau indirect, cel mai mare producator de masini din lume, si astfel sa controleze inclusiv piata auto europeana.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *