joi. apr. 25th, 2024

Cel mai puternic Logan din Romania – 500 cai putere si 300 Km/h

3 min read

Cel mai puternic Logan din tara noastra are o putere maxima de 550 cai putere, foloseste benzina normala sau etanol si poate ajunge la o viteza maxima de aproximativ 300 Km/h.
Proiectul a fost realizat integral de catre Sebi Motorsport.

Povestea a inceput in momentul in care un tanar pasionat de tunning a cumparat un autoturism obisnuit marca Dacia Logan Versiunea 1 facelift cu motrizare 1.6 16V, cotat ca si specificatii de fabrica la maxim 115 cai putere si 148 Nm cuplu.
Din Motorul original al Loganului se puteau produce maxim 157 cp, dar proprietarul nu s-a lasat intimidat de aceste limitari constructive si a dorit sa depaseasca cu mult conditia masinii.
Putem presupune ca scopul a fost acela de a obtine o masina capabila sa se dueleze de la egal la egal cu cele mai puternice modele de BMW existente pe strazi.

Dotarile si performanta
Pentru ca visul aparent nebunesc sa poata fi materializat fara mari probleme cu Registrul Auto, a fost pastrat blocul motor original, restul componentelor fiind inlocuite cu elemente de Megane RS sau cu alte piese mult mai performante.

Admisia impreuna cu traseul de aer sunt executate la comanda, chiuloasa fiind Renault R4RT, pistoane Wossner, Turbina Borg-Warner EFR 7163 cu Twin Scroll si Blow Off-ul Nuke Performance, iar in final tot ansamblul ajungand sa produca in jur de 500 cai putere la 7500 turatii/minut, utilizand benzina obisnuita cu cifra octanica 98.
Racirea este adaptata performantelor de varf, astfel incat atat radiatorul, cat si intercooler-ul sunt preluate tot de la Megane RS, astfel incat sa existe o incadrare perfecta in cadrul compartimentului motor.
Cutia de viteze cu 6 trepte este imprumutata de la un Megane Diesel, fiind cea mai potrivita pentru a rezista cuplului urias dezvoltat de catre motor.

Anvelopele Toyo R1R si respectiv R88R au fost alese pentru o buna aderenta in conditii de rulaj extrem, iar discurile ATP impreuna cu placutele de frana moi, duc masina in zona profesionala.
Suspensiile, directia si franele sunt puternic modificate, astfel incat masina tinde sa aiba un comportament cu adevarat sportiv mai ales in viraje.

Elementele de caroserie si cele de bord au fost pastrate in versiunea originala, in plus fiind adaugat un Ecu Master care masoara corect performantele masinii.

Cum se conduce Loganul devenit Bolid?
Primul aspect pe care il observam este acela ca masina este foarte inchegata si relativ silentioasa.
Scaunele sunt tip recaro basic cu pozitie joasa, asigura o sustinere corespunzatoare si stabilitate in virajele stranse, inlocuind celebrele “taburete” care echipau Loganul clasic.

Rulajul la viteze mici si zgomotul aproape normal nu-ti dau de banuit ca masina este profund modificata, totul incepand sa se schimbe radical in momentul in care pedala de acceleratie este calcata cu brutalitate, dezlantuind astfel bestia cu chip de Dacie.

Un alt element extrem de interesant este Switch-ul pentru boost montat langa volan, util in scopul de a facilita un launch control executat corect.
Odata ce turbina asigura presiunea de aer optima, masina poate disparea efectiv de pe radar, lasand in urma pana si cele mai pretentioase BMW-uri de serie.

Masina poate functiona inclusiv pe etanol, caz in care motorul va produce o putere in jurul valorii de 550 cai, ceea ce este o valoare remarcabila, raportat la masa scazuta a autovehiculului.

Acceleratia este brutala cu reprize scurte, dar cutia de viteze pare a limita cumva performantele motorului. Chiar si asa, masina accelereaza de la 0 la 100 Km/h in aproximativ 5 secunde, fara prea mare efort.

Chiar daca aerodinamica poate fi comparata cu cea a unui borcan cu castraveti, viteza maxima este cel mai probabil in jurul valorii de 300 Km/h, masina avand 6 trepte iar in treapta a 5-a trece usor de viteza de 220 Km/h.

Chiar daca masina nu este chiar cel mai puternic Logan din lume, titlu detinut de o alta masina modificata in Franta, atelierul lui Sebi a reusit o performanta unica si greu de egalat in tara noastra.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *