vin. mart. 29th, 2024

Ce este realitatea augmentata si cum ne poate ajuta

3 min read

Ce este realitatea augmentata
Conform dex, a augmenta inseamna a mari, a spori sau a adauga elemente noi.
Sa ne imaginam ca dorim sa cumparam o canapea pentru living-ul nostru, dar nu stim exact ce model sau ce culoare s-ar potrivi pentru zona in care dorim sa o amplasam.
In acest moment la dispozitie doua optiuni:
1) Sa mergem la un magazin fizic si sa vedem efectiv cateva canapele, pentru ca apoi sa ne imaginam cum anume s-ar potrivi produsul preferat in spatiul predestinat.
2) Sa cautam in oferta magazinelor online si apoi sa ne raportam la pozele disponibile pe site-urile respective in incercarea de a ne face in final o idee cat mai obiectiva asupra a ceea ce ni se potriveste.

Din pacate nici una dintre aceste variante nu este cea potrivita pentru cumparatorul obisnuit, deoarece informatiile pe baza carora acesta trebuie sa ia o decizie sunt fie incomplete, fie deosebit de abundente si greu de procesat.
Practic va fi foarte greu pentru o persoana obisnuita sa isi recreeze in minte o imagine cat mai realista asupra produsului, atat ca ca forma, culoare, cat si ca dimensiuni, pentru ca apoi sa o proiecteze in spatiul in care doreste sa amplaseze produsul.

Pentru a rezolva aspectele descrise mai sus, a fost inventata realiatea augmentata, initial utilizata in scopuri de manipulare digitala a filmarilor si fotografiilor.
Acest tip de grafica presupune suprapunerea unei imagini la scara reala peste imaginile generate de o camera de filmat sau fotografiat.

La ce ne poate folosi realitatea augmentata
Sa presupunem ca ne aflam in viitorul apropiat si ca ca dorim sa cumparam respectiva canapea dintr-un magazin online.
Cu ajutorul telefonului mobil sau a tabletei, accesam pagina produsului respectiv si observam un buton pe care scrie “realitate augmentata’.
Apasam butonul respectiv si instantaneu se deschide camera de fotografiat a dispozitivului utilizat, iar peste imaginea camerei se suprapune, la scara, poza canapelei pe care dorim sa o cumparam.
Apoi putem roti telefonul si orienta imaginea respectiva catre zona in care dorim sa aplasam produsul respectiv, astfel incat decorul camerei va fi corelat cu poza canapelei.
Acest tip de abordare ne poate usura efortul de a alege produsul potrivit, putand chiar extrapola functiile catre o redecorare completa a camerei cu ajutorul realitatii augmentate.

Unde vom putea vedea acest tip de functie implementata cel mai curand.
Pe langa aplicatiile simple descrise mai sus din lumea comertului online, vom mai putea observa in viitorul apropiat inclusiv utilizari in domeniul navigatiei.
Cu ajutorul noului Google Maps, vom putea avea la dispozitie o harta tridimensionala in care vom putea gasi locatia cautata si in acelasi timp vom sti detalii despre zona respectiva, cum ar fi: rating-ul si locatia restaurantelor, numele strazilor, precum si diferite sugestii, cum ar fi locurile pe unde putem traversa in siguranta.

In concluzie, realitatea augmentata are potentialul de a revolutiona modul in care privim lucrurile.
Cu ajutorul unor ochelari dedicati, cum ar fi Google Glas, ne poate poate ajuta sa reparam obiecte pe care nici nu le-am vazut, cum ar fi motoare de avioane sau circuite electronice complicate, sau chiar sa putem face operatii cu precizie chirurgicala.
Aplicatiile realitatii augmentate sunt atat de vaste, incat nu ni le putem imagina integral in acest moment, dar presupunem ca aceasta inventie recenta si inca nefolosita la adevaratul potential, are puterea de a schimba in bine lumea in care traim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *